Marki najbardziej popularne
Proszę wybrać producenta, aby zobaczyć opisy motocykli:
motocykle Aprilia | motocykle Benelli | ||
motocykle Bimota | motocykle BMW | ||
motocykle Buell | motocykle Cagiva | ||
motocykle Ducati | motocykle GAS GAS | ||
motocykle Harley-Davidson | motocykle Honda | ||
motocykle Horex | motocykle Husaberg | ||
motocykle Husqvarna | motocykle Hyosung | ||
motocykle Junak | motocykle Kawasaki | ||
motocykle Kingway | motocykle KTM | ||
motocykle Moto Guzzi | motocykle Moto Morini | ||
motocykle MV Agusta | motocykle MZ | ||
motocykle Romet | motocykle Suzuki | ||
motocykle TM racing | motocykle Triumph | ||
motocykle Victory | motocykle Yamaha | ||
motocykle Zipp Yamaha Power Beam - tłumik drgań ramy2011.03.18 Piotr Jędrzejak Nowy element akcesoryjny zaprojektowany przez Yamahę, którego nazwę można by było przetłumaczyć jako „belka mocy”, jest tłumikiem drgań odpowiedzialnym za sztywność, jednak nie zawieszenia, ale ramy. Zamiast cały czas usztywniać konstrukcję ramy, Yamaha wprowadza element dodatkowy, który wyeliminuje jej nadmierną elastyczność. Power Beam rozwijany był w przedsezonowych testach MotoGP jeszcze w roku 2003, a trafi do sprzedaży już w kwietniu tego roku. Póki co tłumik oferowany jest wyłącznie do T-Maxa, a Yamaha planuje sprzedać 600 sztuk w całej Europie. Można jednak oczekiwać, że Power Beama niedługo zobaczymy też w motocyklach o większych pojemnościach. W końcu sztywniejsza rama to lepsza i precyzyjniejsza kontrola nad motocyklem oraz większy feedback, jaki oferowany jest kierowcy. Yamaha: „Zazwyczaj istnieje niewielki stopień, w którym rama jest elastyczna, gdy motocykl jest w ruchu. Metalowa rama motocykla jest w rzeczywistości elastycznym ciałem z pewną zdolnością tłumienia, co objawia się w giętkości. Rama przyjmuje więc wszystkie siły zewnętrzne powodujące zniekształcenie, a następnie oddaje je w cyklach ugięć, które ujawniają się w określonych częstotliwościach. Nowy Power Beam dodaje zdolność tłumienia do punktu ramy, aby absorbował energię sił zewnętrznych i uginania, a następnie oddaje je jako energię cieplną. To hamuje również efekt gwałtownych i szybkich ugięć ramy, zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo i poczucie stabilności.” Yamaha rozpoczęła rozwój Power Beama już w roku 2000, a od 2004 oferuje podobne tłumiki do karoserii samochodowych. Teraz są one już standardem w niektórych modelach oraz pozostają popularnym elementem tuningowym w Japonii. Czy Power Beam stanie się kolejnym wyposażeniem z serii muszę-to-mieć? |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz