poniedziałek, 21 marca 2011

Marki najbardziej popularne


Marki najbardziej popularne

Proszę wybrać producenta, aby zobaczyć opisy motocykli:

Aprilia
motocykle Aprilia

Benelli
motocykle Benelli

Bimota
motocykle Bimota

BMW
motocykle BMW

Buell
motocykle Buell

Cagiva
motocykle Cagiva

Ducati
motocykle Ducati

GAS GAS
motocykle GAS GAS

Harley-Davidson
motocykle Harley-Davidson

Honda
motocykle Honda

Horex
motocykle Horex

Husaberg
motocykle Husaberg

Husqvarna
motocykle Husqvarna

Hyosung
motocykle Hyosung

Junak
motocykle Junak

Kawasaki
motocykle Kawasaki

Kingway
motocykle Kingway

KTM
motocykle KTM

Moto Guzzi
motocykle Moto Guzzi

Moto Morini
motocykle Moto Morini

MV Agusta
motocykle MV Agusta

MZ
motocykle MZ

Romet
motocykle Romet

Suzuki
motocykle Suzuki

TM racing
motocykle TM racing

Triumph
motocykle Triumph

Victory
motocykle Victory

Yamaha
motocykle Yamaha

Zipp
motocykle Zipp

Yamaha Power Beam - tłumik drgań ramy

2011.03.18 Piotr Jędrzejak
Nowy element akcesoryjny zaprojektowany przez Yamahę, którego nazwę można by było przetłumaczyć jako „belka mocy”, jest tłumikiem drgań odpowiedzialnym za sztywność, jednak nie zawieszenia, ale ramy.
Zamiast cały czas usztywniać konstrukcję ramy, Yamaha wprowadza element dodatkowy, który wyeliminuje jej nadmierną elastyczność. Power Beam rozwijany był w przedsezonowych testach MotoGP jeszcze w roku 2003, a trafi do sprzedaży już w kwietniu tego roku. Póki co tłumik oferowany jest wyłącznie do T-Maxa, a Yamaha planuje sprzedać 600 sztuk w całej Europie. Można jednak oczekiwać, że Power Beama niedługo zobaczymy też w motocyklach o większych pojemnościach. W końcu sztywniejsza rama to lepsza i precyzyjniejsza kontrola nad motocyklem oraz większy feedback, jaki oferowany jest kierowcy.
Yamaha:
„Zazwyczaj istnieje niewielki stopień, w którym rama jest elastyczna, gdy motocykl jest w ruchu. Metalowa rama motocykla jest w rzeczywistości elastycznym ciałem z pewną zdolnością tłumienia, co objawia się w giętkości. Rama przyjmuje więc wszystkie siły zewnętrzne powodujące zniekształcenie, a następnie oddaje je w cyklach ugięć, które ujawniają się w określonych częstotliwościach.

Nowy Power Beam dodaje zdolność tłumienia do punktu ramy, aby absorbował energię sił zewnętrznych i uginania, a następnie oddaje je jako energię cieplną. To hamuje również efekt gwałtownych i szybkich ugięć ramy, zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo i poczucie stabilności.”
Yamaha rozpoczęła rozwój Power Beama już w roku 2000, a od 2004 oferuje podobne tłumiki do karoserii samochodowych. Teraz są one już standardem w niektórych modelach oraz pozostają popularnym elementem tuningowym w Japonii. Czy Power Beam stanie się kolejnym wyposażeniem z serii muszę-to-mieć?

yamaha power beam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz